Sabtu, 18 Januari 2014

:) 6 Sebab Beruntungnya Perempuan Mempunya Rahim :)

:: 6 SEBAB BERUNTUNGNYA PEREMPUAN MEMPUNYAI RAHIM ::

1. Dia bekerja dgn Allah, jadi ''kilang" (pabrik) manusia..Tiap" bulan dia diberi cuti bergaji penuh, 7 hingga 15 hari sebulan dia tidak wajib sholat tetapi Allah anggap diwaktu itu sholat terbaik dari-Nya,.

2. Cuti bersalin jg sehingga 60 hari. Cuti ini bukan cuti sesuka hati tapi, cuti yg Allah berikan sebab dia bekerja dgn Allah..Orang lelaki tidak ada cuti dari sholat, sholat wajib baginya dari baligh hingga ajal menjemputnya..

3. Satu lg berita gembira untuk wanita, sepanjang dia mengandung, Allah senantiasa mengampunkan dosanya..lahirnya bayi seluruh dosanya habis.. Inilah Nikmat Allah yg diberikan kepada wanita..jadi gak perlu takut untuk melahirkan? Mari kita taat kepada Allah..seandainya wanita melahirkan itu meninggal sewaktu melahirkan..itu dianggap mati syahid..Allah izinkan terus masuk Syurga..

4. Untuk peringatan kepada semua wanita yg bersuami..seluruh kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa" suami isteri tidak ikut menanggungnya..

5. Diakhirat nanti seorang wanita shalehah akan terkejut dgn pahala extra yg banyak diterimanya diatas kebaikan suaminya yg tidak di sadarinya..bila dia lihat suaminya tengah berjalan dititian sirat, dia tidak mau masuk syurga tanpa suaminya, jadi dia pun memberi pahalanya kepada suaminya untuk sama" masuk syurga. Didunia kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah lg di akhirat.. Kalau seorang isteri asyik merungut mulut selalu muncung terhadap suami dia tidak akan dapat pahala extra ini..

6. Mana kala suami mempunyai tugas" berat didalam dan diluar rumah. Segala dosa" anak isteri yg tak di didik dia akan tanggung. Ditambah lg dgn dosa" yg lain.
Dinasehatkan kepada semua wanita supaya faham akan syari'at Allah agar tidak durhaka kepada Allah. dan semua lelaki faham hati nurani seorang wanita dan isteri agar tidak durhaka kepada Allah..
Beruntung jadi wanita..
Apalagi jadi wanita yg shalehah yang taat bila belum menikah taat kepada kedua orang tuanya. Bila sudah menikah taat kepada suami dan Sang Pencipta..

SubhanAllah.. Jadi wanita sungguh Mulia. :)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar